maandag 8 oktober 2007

Welkom

Welkom op mijn weblog!
Mijn "nickname" ken je inmiddels al, dus daar hoef ik het niet meer over te hebben.

Als je me 2 weken geleden had voorspeld dat ik nu een weblog zou hebben, dan had ik je compleet voor gek verklaard. Wat moest ik nou met een weblog? En bovendien: er zijn al zóveel mensen die menen met hun blog anderen lastig te moeten vallen (lees: deelgenoot te moeten maken van hun leven). Ik dacht bij mezelf altijd: "Wie zit daar nou op te wachten? Ík in elk geval niet!" En zo zullen er nog steeds mensen zijn, die deze mening zijn toegedaan (inclusief ikzelf!).

Maar goed, ik ga het eens proberen… Ik streef ernaar om regelmatig (minimaal 1 keer per week) dit blog bij te werken, maar het kan ook weleens wat meer of minder zijn.

Eigenlijk had ik powerwomen of powergirl willen kiezen (lekker kort), maar die waren al "ingepikt" door anderen. Chocolover of chocobabe hadden de lading ook redelijk gedekt (want: ik hou heel erg van deze bruine verleiding), maar ook die waren al "bezet".
Dus dan maar voor Zuidenwind gekozen.

Wat wil ik nou eigenlijk bereiken met deze blog??? Dat zat ik me gisteravond af te vragen.
Eigenlijk wil ik mensen soms wakker rammelen, een spiegel voorhouden, tegen heilige huisjes en gevestigde ordes schoppen, maar óók vrienden maken!
Waarschijnlijk zal ik ook wel een paar vijanden maken met bepaalde uitspraken, maar ik zie dat evengoed positief: als je tegenwoordig niet met de dood bedreigd, óf op een andere manier neergesabeld wordt, dan tel je in deze (zwaar verziekte!) maatschappij niet mee. Niet dat ik nou om bedreigingen sta te springen, integendeel! Ik ben iemand die bij de keuze tussen een partijtje knokken en weglopen om de vrede te bewaren, toch maar voor het laatste kiest.
Maarrrrr……. "Het puntje van een gauwe pen, is het felste waepen dat ick ken" zei Jacob Cats honderden jaren geleden, en dat is nog steeds zo!

Ikzelf mag dan een vredelievend mens zijn; als er onrecht opdoemt, dan verander ik in een soort Robin Hood, maar dán met een pen in de aanslag! Of met een toetsenbord in dit geval…
En of het nou idiote kabinetsplannen, het Harry Potter-imago van Balkenende, ontbijt-televisie, een rare uitspraak van provinciegenoot Wilders (doe eens wat aan die "pruik" van je, mafkees), huurverhogingen, het (beetje veel) domme blondje Paris Hilton, debiele belspelletjes, uitbuiting van werkzoekenden door uitzendbureaus en reïntegratiebureaus, kortzichtige werkgevers, de strakgetrokken kop van Vanessa, het oeverloos gezwets van Paul de Leeuw, De gouden kooi óf het zoveelste nietszeggende meidengroepje uit Idols betreft: ík zal er ongezouten mijn mening over geven. Of jullie het nou leuk vinden of niet!

Groetjes en tot binnenkort weer!

1 opmerking:

doortje zei

Nou kom maar op met je meningen..ik ben wel benieuwd naar wat jouw zoal allemaal bezighoudt!

groetjes Doortje