vrijdag 7 december 2007

Gerd Leers heeft het (een beetje té) hoog in zijn bol!

Burgemeester Leers is blijkbaar tóch niet zo’n goeie burgemeester als dat hij iedereen wil doen geloven.
Een paar dagen geleden las ik nl. op teletekst, dat hij zijn geheimhoudingsplicht geschonden zou hebben (zie het volgende artikel dat ik van het internet gehaald heb):


Woensdag 5 december 2007:
Voormalig CDA-fractievoorzitter Gerard van Rens (gemeenteraad Maastricht) heeft gisteren bij het Openbaar Ministerie aangifte gedaan tegen burgemeester Gerd Leers van Maastricht. Van Rens klaagt Leers aan wegens schenden van de geheimhoudingsplicht, smaad, laster en het hinderen in zijn vrijheid als raadslid. Het CDA zette Van Rens vrijdag uit de fractie na een brief van Leers aan de raad. Daarin schreef Leers dat Van Rens hoge schulden zou hebben en zijn belastingen niet zou betalen. Leers had de schulden van Van Rens niet aan de grote klok mogen hangen en bovendien is er geen wet die het raadsleden verbiedt om schulden te hebben, aldus Wagemans.

Leers heeft ambtenaren van de gemeentelijke belastingdienst vorige week opdracht gegeven onderzoek te doen naar de betalingsmoraal van Van Rens, aldus zijn advocaat Richard Wagemans. De advocaat zegt dat de burgemeester daartoe helemaal niet bevoegd is en wil dat de rijksrecherche Leers' handelwijze op strafbare feiten onderzoekt. Wagemans spreekt in dit verband over een misdrijf.
Leers zelf zegt het onderzoek door de Rijksrecherche rond zijn persoon met vertrouwen af te wachten.


Blijkbaar had Leers al een "noodscenario" klaarliggen, om de media-aandacht af te leiden van zijn onfrisse praktijken, want nauwelijks een dag later duiken er "ineens" geruchten op (waarschijnlijk zélf verspreidt; zó gehaaid is ie wel!) dat hij nu een gooi wil doen naar de dikbetaalde baan van Bestuursvoorzitter van de Publieke Omroep.
Mijn mond viel ervan open! Ongelofelijk, wat een arrogantie! Het is ‘m blijkbaar een beetje naar het hoofd gestegen….!!!


Donderdag 6 december 2007:
"Leers aast op topbaan omroep"
Burgemeester Gerd Leers van Maastricht wil bestuursvoorzitter worden van de Publieke Omroep.
Leers is in de race voor de functie en zou al volop bezig zijn met het organiseren van een eigen lobby in Den Haag, meldt RTL Nieuws. Leers zelf wil niet reageren op het bericht en ook binnen het CDA houdt men de lippen stijf op elkaar. De functie komt medio volgend jaar vrij.


Ik persoonlijk zou absoluut geen behoefte hebben aan iemand, die zich graag publiekelijk een complete bos veren in zijn achterste steekt ("beste" burgemeester: ha, laat me niet lachen!) en dan op een onsmakelijke manier zijn positie als burgemeester misbruikt om iemand (al is het dan een (collega-CDA-)gemeenteraadslid) publiekelijk in diskrediet te brengen. Leers is wat mij betreft (en per direct!) de titel "beste burgemeester" onwaardig. "Slechtste burgemeester" lijkt me meer aangebracht!
Je zal maar als ambtenaar werkzaam zijn in Maastricht. Nou, dan kun je je plaatsvervangend gaan schamen voor zo’n kerel. En dát wil nu naar Hilversum? Pffffffffff. Alsof ik aan zo’n kwibus mijn kijk- en luistergeld wil verknoeien!
Als hij die functie zou krijgen (wat ik níet hoop!), dan verdient hij méér dan Jan-Peter Balkenende (dus méér dan € 130.000,- per jaar). En dat wíj dat met z’n allen moeten ophoesten, is buitengewoon schandalig!!!

Blijkt dus maar weer eens, dat ook een voormalig "beste burgemeester" niet méér is, dan een ordinaire zakkenvuller. En dát, terwijl hij het financieel gezien al absoluut niet slecht had!
Gerd Leers zou wat mij betreft een paar flinke oorvijgen moeten krijgen om eens ‘wakker te worden’ uit die super-egotrip waar ie blijkbaar nog steeds in zit, en dán tot doodgewoon ambtenaartje moeten worden ‘gedegradeerd’.
Er zitten bij Gemeente Maastricht heus buitengewoon capabele ambtenaren, die een 10x betere burgemeester zouden kunnen zijn, dan Gerd Leers ooit is geweest!!!

En ík kan het weten, want ik ken er persoonlijk eentje. Die knul heeft trouwens een veel aardiger en socialer karakter, dan Leers ooit heeft gehad.
Dat wou ik effe kwijt, "meneer" de graaier… eh… zakkenvuller… eh… burgemeester!

Geen opmerkingen: