zondag 27 januari 2008

Collega-bloggers

Blogs zijn leuke dingen. Maar... je moet ze wél regelmatig bijhouden!
Op een blog (die ik bij het surfen toevallig tegenkwam) is slechts 2x iets geschreven. Blijkbaar is er bij Gemma (uit Sevenum in dit geval) érrrrrrug weinig overgebleven van het oorspronkelijke enthousiasme… Je ziet als het ware de bijdragen steeds korter worden.

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat er in Sevenum weinig loos is, op ene Ben van E. na (die zijn revalidatie-blog nog af-en-toe bijhoudt). En de laatste mogelijkheid is, dat die boerenpummels uit Sevenum gewoon te gierig zijn om geld uit te geven aan internet. Want: een boer is een boer. Of ie nou in Sevenum zit of in Zeeland (provincie): extreem zuunig zijn ze volgens mij allemáál (zonder uitzondering)!

En ik bedoel met die benaming niet de moderne hardwerkende landbouw-ondernemer, maar die heikneuters, die sinds 20 jaar geleden hooguit 5x de eigen woon- en tevens geboorteplaats uit zijn geweest en die bijvoorbeeld zelden TV kijken en elke dag naar de kerk gaan (op zondag bij wijze van spreken in hun zondagse pak). En die nooit in een brasserie of grand café een kop koffie zullen gaan drinken, maar alles in een thermosflesje meezeulen. Onder het motto: "oe mot ow geld nie euver de balk smieten". Niet inziend, dat je met het drinken van een kop koffie ook een andere sfeer "ademt". Of je nou in een gezellig grand café, een bistrootje, een bruin café, of een lunchroom je koffie-met-eventuele-toebehoren nuttigt.

Maar om even terug te komen op de collega-blogschrijvers: bij ene Tineke (aan de geboortedatum te zien een redelijk jong ding) is het bijhouden van haar blog blijkbaar óók een probleem, want ze weet niet méér te bedenken, dan een foto van een ‘egel-op-een-plankje’ op de blog te plaatsen.
En dat voor iemand die de opleiding interieur-adviseur volgt…… Je maakt op die manier écht een statement, voor wat betreft het-heeeeeel-érrug-weinig-fantasie-aan-de-dag-leggen.

Dus beste Tineke: bij jóu ga ik dus never nooit advies halen!!!
Dat doe ik veel liever bij vriendin Sally. Die heeft oog voor mooie dingen, want ze is fotografe, vormgeefster-schilder, beeldhouwster, enzovoorts.
Ik denk dat ik binnenkort eens een interviewtje met haar ga doen. Ze heeft volgens mij méér te melden dan menig Bekend Limburger.

Geen opmerkingen: